banner

Als Sales Binnendienst en Support Engineer blijft Bob zich bij T-ICT ontwikkelen

 

Sinds zijn stage als helpdeskmedewerker in 2017 en 2018 is Bob Struwer een vast onderdeel van het team van T-ICT. Inmiddels is hij werkzaam als Support Engineer en Sales Binnendienst en een vertrouwde sparringpartner voor klanten. In dit interview vertelt hij over zijn ambities, vrije tijd én hoe hij er naar streeft om klanten zoveel mogelijk te ontzorgen.

Supportkennis inzetten voor sales

De belangrijkste reden om bij T-ICT te blijven werken, was het team. “Bij T-ICT werken echt hartstikke leuke mensen en ik zie het als een compliment dat ze me bij het team wilden hebben”, vertelt Bob enthousiast. “Daarnaast was het werk ook precies wat ik wilde doen. Ik heb een extern gerichte functie en er waren doorgroeimogelijkheden naar sales. Als Support Engineer ben ik het aanspreekpunt voor klanten en als Sales Binnendienst ben ik onder andere betrokken bij de offertes en loop ik met enige regelmaat mee met de buitendienst. Die diversiteit maakt het werk heel leuk. Werken in de IT is eigenlijk een soort magie. Mensen hebben hulp nodig, maar weten vaak niet precies wat je doet. Als je het probleem dan oplost, zijn ze je heel dankbaar. De combinatie van support en sales werkt ook heel goed. Door met supportvragen bezig te zijn, doe je zoveel kennis en ervaring op dat je ook beter kunt verkopen. Je weet waar je over praat en kunt goed uitleggen wat de oplossingen voor bedrijven betekenen.

Altijd betrokken bij de klant

Betrokkenheid bij de klant speelt een belangrijke rol bij T-ICT. Bob: “Iedereen in het team probeert de klant zo goed en duidelijk mogelijk te helpen. Mensen vinden het fijn om zich ontzorgd te voelen. Dat ze een probleem bij ons neerleggen en zelf weer verder kunnen gaan. Het feit dat we betrokken zijn, krijgen we ook vaak teruggekoppeld van de klant. Dat komt ook omdat iedereen hier gelijk is. Als één iemand het probleem niet op kan lossen, dan we staan we er voor elkaar om te helpen. We zijn een relatief klein IT-bedrijf, maar staan 24/7 paraat voor onze klanten. Voor onze grote klanten doen we echt alles van het beheer tot aan de telefoons en het netwerk. Voor kleinere klanten beheren we soms alleen het maildomein, maar iedereen kan dezelfde betrokkenheid van ons verwachten. We zijn niet alleen maar een dienstverlener, het sociale aspect is net zo belangrijk. Dat betekent dat we ook weleens een mailtje sturen om te vragen of het goed met je gaat.”

Ook buiten zijn werk vindt Bob het sociale aspect belangrijk! “Ik hou totaal niet van alleen zijn”, besluit Bob lachend. “Ook in mijn vrije tijd ben ik veel onder de mensen. Ik ga graag uit eten en naar het terras, maar ben soms ook op de golfbaan te vinden. Dat doe ik al sinds mijn derde en het is bij ons echt een familiesport. Mijn, opa, vader, moeder… iedereen doet het!”

Benieuwd wat Bob of één van zijn collega’s bij T-ICT voor uw organisatie kan betekenen? Neem dan contact met ons op.

NIEUWS