banner

Het T-ICT team: 1e-lijn supportmedewerker Edwin van de Ruit

Nadat hij bij verschillende ICT-bedrijven gedetacheerd is geweest, kwam Edwin van de Ruit in 2016 het team van T-ICT versterken. Maak kennis met deze enthousiaste helpdeskmedewerker!

Edwin, vertel eens wat over jezelf!

“Natuurlijk! Ik ben geboren in 1977 en woon in Ede. Mijn vriendin en ik houden allebei erg van gezelligheid met vrienden. We zoeken ze thuis op of drinken wat in de stad. Ik heb een passie voor outdoor cooking en voor satelliet communicatie. Met outdoor cooking bedoel ik, dat ik graag in de tuin sta te barbecueën of vlees sta te roken. Weer of geen weer! Ik heb lang bij bij Defensie gewerkt. Ik was sergeant-majoor op middenkader niveau.”

Wat doe je bij T-ICT?

“Ik ben gedetacheerd als 1e lijn supportmedewerker. Samen met mijn collega Jacco ben ik het eerste aanspreekpunt voor klanten. Belt een klant de support desk, dan nemen wij de verzoeken of storingsmeldingen aan. Het liefst lossen wij de meldingen direct zelf op! Lukt dit niet, dan geven wij de melding door aan onze 2e-lijns engineers.”

Hoe ben je bij T-ICT terecht gekomen?

“Na 17 jaar heb ik zelf besloten om te stoppen bij Defensie. Een flinke beslissing! Ik zou vervolgens eerst accountmanager worden, maar tijdens een masterclass Sales toonden 2 bedrijven interesse in mij als ICT-consultant of IT-er. Toen heb ik de IT-kant gekozen bij een bedrijf dat mij toen erg trok. Ik heb meerdere bedrijven gewerkt en uiteindelijk ben ik bij T-ICT gedetacheerd. Een hele gezellige en professionele club!”

Je noemt T-ICT professioneel. Waarom?

“Vergeleken met andere bedrijven waar ik gedetacheerd ben, is T-ICT zéér klantgericht. De inrichting van de 1e, 2e en 3e-lijns support is professioneel, maar de vormgeving van de Autotask, het systeem om de meldingen te verwerken, ook. De kennis van de engineers is hoog. Bij T-ICT houden we er van om dingen snel op te lossen. Hierbij komen de processen niet boven de uitvoering. Daarmee bedoel ik dat een oplossing niet onnodig wordt vertraagd, omdat er een specifiek proces gevolgd moet worden. Er zijn hier natuurlijk wel processen, maar daar wordt niet erg aan vast gehouden wanneer er een probleem is. De klant verwacht dat vandaag iets aan het probleem wordt gedaan. Bij andere bedrijven ben je pas volgende week aan de beurt als je een nieuwe printer nodig hebt. Bij T-ICT zeggen ze: ‘Prima, gaan we doen!’ en er staat iemand op. T-ICT trekt alles uit de kast om het vandaag nog te doen!”

Wat vind je leuk in je werk?

“Ik vind het leuk dat ik veel met mensen in contact kan zijn. Nog leuker vind ik het als ik direct aan de telefoon iets voor een klant kan oplossen. Het liefst stuur ik een probleem niét door naar onze engineers. Dat geeft mij een kick!”

Bent u op zoek naar een actieve en betrokken ICT-partner? Neem dan gerust contact met ons op.

NIEUWS