banner

Juriaan Kooy – Van stagiair naar supportmedewerker bij T-ICT

Begonnen als stagiair en inmiddels fulltime aan de slag als supportmedewerker binnen T-ICT. Juriaan Kooy heeft zijn plek helemaal gevonden! Benieuwd hoe Juriaan bij ons terecht is gekomen? En hoe hij zich ontwikkeld heeft tot supportmedewerker? Hij vertelt er alles over in dit interview. Lees snel verder!

Tip om te solliciteren bij T-ICT

“In 2020 was ik op zoek naar een bedrijf waar ik voor mijn opleiding tot systeembeheerder mijn eerste stage kon gaan lopen. Ik had net voor de coronaperiode bij een aantal bedrijven gesolliciteerd, maar door de onzekere situatie namen zij geen stagiairs meer aan. Mijn moeder gaf mij toen de tip om te solliciteren bij T-ICT. Zij kende T-ICT via haar werk en vertelde mij dat het een goed en fijn bedrijf is. Na het sturen van mijn motivatiebrief en cv, mocht ik op gesprek komen én werd ik aangenomen als stagiair helpdesk”, vertelt Juriaan enthousiast.

Niet één, maar twee stages!

Het bleef niet alleen bij deze stage. Ook zijn tweede stage, waar hij volledig meedraaide op de helpdeskafdeling, liep Juriaan bij T-ICT en inmiddels is hij volledig werkzaam op de supportafdeling. De afgelopen jaren heeft hij zich dan ook flink ontwikkeld binnen de ICT-branche. “Tijdens mijn eerste stage heb ik veel geleerd over de ICT-branche en T-ICT door met mijn collega’s mee te kijken. Langzamerhand ben ik stappen gaan zetten in de communicatie naar onze klanten toe en de documentatie daarvan. Ik zit veel aan de telefoon. Vanuit die gesprekken – en mijn collega’s – leer ik hoe ik wel óf niet een gesprek moet voeren”, vertelt Juriaan.

Op locatie bij de klant

Juriaan is niet de hele week aan de telefoon te vinden. “Van de vijf dagen die ik werk, werk ik vier dagen op de supportafdeling en één dag achter de schermen. Denk hierbij aan het afronden van kleine projecten of het maken van pc’s”, vertelt hij. Wat hij het leukste vindt aan zijn werkzaamheden? “Dat is dan toch wanneer ik op locatie bij de klant aan het werk ben. Bijvoorbeeld voor het leveren van een complete werkplek. Je ziet nieuwe gezichten en bent in een andere omgeving aan het werk. Maar ik vind het ook leuk dat je binnen deze branche iedere dag met andere uitdagingen te maken krijgt. Geen dag is hetzelfde.”

Actief betrokken

Bij het uitvoeren van zijn werkzaamheden is het leveren van goede service een belangrijk onderdeel. Hoe Juriaan daarvoor zorgt? “Hoe sneller de service, hoe beter. Dit doen wij door actief betrokken te zijn en de klant voortdurend op de hoogte te houden. Mocht het oplossen van een probleem langer duren dan verwacht, dan melden wij dat aan de klant. Zo weet iedereen waar hij of zij aan toe is”, vertelt hij.

Meerdere klanten, gezellige collega’s én een leuke sfeer

Volgens Juriaan maken de klanten het werken bij T-ICT uitdagend. “Doordat T-ICT een dienstverlenend bedrijf is, werk je voor meerdere klanten. Dat zorgt altijd voor mooie uitdagingen. Voeg daar een paar gezellige collega’s en een leuke sfeer aan toe en je wilt nergens anders meer werken”, besluit Juriaan.

Zoek jij nog een baan in de ICT? Kom dan eens langs en ontdek het zelf. Je kunt bij ons veel leren en er zijn doorgroeimogelijkheden. Bekijk de vacatures en solliciteer direct. Ben je benieuwd wat Juriaan of één van zijn collega’s bij T-ICT voor jouw organisatie kan betekenen? Neem dan contact met ons op.

NIEUWS